lørdag den 14. september 2013

Irisfoldning

Babykort til en lækker lille fyr.


Jeg har de sidste år lavet mange irisfoldnings kort. 
Jeg har lært det af min veninde Jette, der også er med her i Team Huleboer.

Man skal til denne form for kort bruge gavepapir, hvilket jeg samler på i STOR stil.
Man kan ALDRIG få for meget af det fine flotte papir der findes.... tror jeg....
Familie og venner er efterhånden "opdraget" til at gemme de fineste stykker gavepapir de får gaver i, da de ved det gør stor stor lykke hos mig ;o)

Man har en skabelon (de findes på nettet i alle former og figurer), jeg har min i en A5 plastik lomme, så kan jeg klistre mit karton fast på når jeg laver kortet og nemt få det af igen.

Til dette kort skal jeg bruge 4 forskellige farver/slags gavepapir. Man kan se det markeret på skabelonen med 4 forskellige farver.
Jeg har skåret selve cirklen ud af mit karton og har tapet det fast på skabelonen. 
Så nu er jeg klar til at gå i gang.

Man giver sine 4 gavpapirstrimler et nummer 1-2-3-4.
På skabelonen starter man med nr. 1 sammen med gavepapir nr. 1, derefter tager man nr. 2 sammen med gavepapir nr. 2 og sådan fortsætter man. 
Når man når til nr. 5 på skabelonen, er man tilbage ved det første af gavepairerne. Så tager man det første af gavepapir strimlerne til nr. 5 og sådan fortsætter man hele vejen rundt indtil man når ind til  midten.

Gavepairet skal altid komme i samme rækkefølge for at få det rette mønster,

Det ser noget rodet ud når man ser kortet fra bagsiden.........


Men det hjælper når man får det pillet af plastiklommen og vendt om.....
I midten af skabelonen, i Iris, skal der et lille holografisk stykke til at slutte det af.


Jeg kan godt lide at markere nogle af foldningerne med stickers.
Det fremhæver dem på en pæn måde synes jeg.


Til kortet har jeg brugt  det lækre core'dinations karton i farverne Marine Blue og Navy. 
Begge farver er lige kommet hjem og du vil snart kunne findes dem shoppen, sammen med de andre farver


Jeg har brugt 2 stempler til kortet.
 Elsker stemplet der er brugt til forsiden.
Har brugt Windflower Sværte til stemplerne og kanterne.


Stemplet indeni er en lille hilsen til forældrene ;o)

Jeg har brugt EK paper shapes punches til at punche de scalloped cirkler.
De kan bestilles hjem men kun ved forudgående bestilling.

Jeg har noget med sommerfugle så de er ofte på de ting jeg laver.
Jeg har brugt det skønne sæt fra Nellie Snellen der både puncher og præger.



Det færdige kort. 
Hvor jeg har pyntet med nogle rhinsten for lige at slutte det af.


Tak fordi du kiggede med :o)
Ønsker dig en super skøn dag.
Knus Heidi





Ingen kommentarer:

Send en kommentar