tirsdag den 20. maj 2014

Sangskjuler

Ja jeg ved at konfirmationerne er ovre for i år, men vil alligevel lave dette indslag om en sangskjuler. Jeg lavede 2 i år.


Her har jeg klippet et stykke hvidt karton 13,5 cm i bredden og 25,5 cm i højden.
Hullet er 4 cm fra øverste kant 17 cm højt og 11,5 cm bredt til billedet. hjørnerne har jeg rundet.
Jeg har så fundet apples logo og klippet det ud i sølvkarton. har også klippet en lille firkant i sølv til knappen foran. Der er så sat et sort stykke karton bagpå og har klippet det lidt større og der er også klippet runde hjørner med punch.
 
Der er prikket huller til at sy i og syet med tynd hæklegarn i hånden både foran og bagpå.
Der er så igen et stykke hvidt karton, der er lidt større sat på og rundet hjørnerne.

 
 
 
Nu til "kassen" til sangene.
 
Jeg klippede 2 stykker i hvidt karton i str. 30 cm høj og 23,5 cm bred.
Jeg jeg falsede (folde) på langs  i bredden ved 1,5 cm og igen derefter 14 cm ( fra kanten15,5 cm)  og så er der 8 cm tilbage.
Og i højden falsede jeg ved 5 cm fra kanten. Jeg klippede den lille firkat af sommer frem forneden ved kanten mellem de 1,5 cm og 5 m, og så klippede jeg en lille trekat af ved den anden fold.

 
 
 



 
Og så bukkede jeg ved falselinien.
 

Derefter brugte jeg dobbeltklæbende tape på den 1,5cm fold og satte de 2 stykker sammen.
så det dannede en kasse og derefter foldede jeg bunden. (har desværre ikke et billede) 


 
Derefter er kassen limet på for og bagstykke.
 
 
 
For at fuldende har jeg printet tekst ud og klippet det som en taleboble og limet på billedet.
 


Håber jeg har inspireret til at lave din egen sangskjuler.
Jeg skal ihvertfald prøve at lave andre.
 
 
 
 



3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin Mie!
    Super god idé. Og god DIY.
    God solskinsdag herfra, Anette

    SvarSlet
  2. Fed idé som ville kunne bruges i de fleste hjem.
    Tak for en dejlig lige-til-at-gå-til DIY
    Knus Heidi

    SvarSlet
  3. Superflot og et godt indlæg, og med god vejledning.
    Anne

    SvarSlet