tirsdag den 27. maj 2014

Mønsterkarton som pynt i sig selv

Så blev det min tur til at blogge igen - det er altid skægt at vise lidt nyt frem.

Denne gang har jeg villet prøve noget nyt. Har købt en ny blog med mønsterkarton som hedder "Violet Leaf" og er fra DCWV.
Den er fuld af lækre mønstre og jeg har forsøgt at lave et kort uden anden pynt end et ark karton derfra - og selve måden det er skåret på, er med til at give det lidt wow-faktor.

Jeg har brugt min "French Lattice" Frame Die fra Cheery Lynn. Og farverne på kortet er holdt i samme farver som kartonen, nemlig grøn, lilla og guld.


Die'en kan købes her
Jeg skar et stykke mønsterkarton ud med die'en og lagde selve udstansningen til side til brugt en anden gang. Denne gang var det nemlig selve "negativ-udskæringerne" eller affaldet om man vil, som jeg ville bruge.

Baggrunden til mit mønster skulle være guld, men for at få lidt "liv" og for bedre at se hvor "affaldet" skulle sættes på, ville jeg gerne have det embosset i samme mønster som die'en.

Jeg lavede derfor en udstansning i relativt tykt pap med die'en og lagde så kartonen ovenpå den. På med embossingmåtten og så en del ekstra karton i for fylde (pappet i sig selv var ikke lige så tyk som en rigtig embossingfolder)

Det lykkedes tilfredsstillende - så hermed er metoden til at lave embossing-værktøj af die'es givet videre :D

Derefter kunne puslespillene med at lime alt "affaldet" på guldkartonen. Det tog laaaang tid (så dette er IKKE et "smart-i-en-fart" - kort)
Jeg synes dog at det var alt arbejdet værd!



Jeg er rigtig glad for resultatet.

Jeg håber der er nogen der kan bruge min idé og vil elske at se andres bud på denne slags kort.

Ønsker jer allesammen en dejlig tirsdag!

Med venlig hilsen,
Christina.

2 kommentarer:

  1. Super lækker kort du har fået lavet Christina.
    Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Rigtig god effekt! Og så er det da herligt, at der slet ikke går noget til spilde ;o).
    God dag herfra, Anette

    SvarSlet