tirsdag den 17. september 2013

Fishing Tilda farvelægning

Så blev det min tur til at vise jer noget - forhåbentligt inspirerende og måske også lærerigt. Jeg har valgt i denne omgang, at vise jer, hvordan jeg farvelægger med Promarkere.

Som motiv har jeg valgt et Magnolia stempel, som jeg har fået i en swap engang, så jeg er faktisk ikke sikker på, hvad stemplet hedder, men det må være noget i retningen af "Fishing Tilda". Motivet ser således ud inden jeg går i gang:


Det første jeg farvelægger er altid hud, og jeg starter med Soft Peach, som jeg lægger helt ude i kanten og på de områder af ansigt, hals, arme og hænder (og ben, hvis der er bare ben på motivet), som skal være mørkest.


Dernæst maler jeg med Oatmeal hen over det samme område og en smule længere ind mod midten, men der er stadig en god del, som jeg ikke har malet endnu. Det samme gælder på andre hud-områder.


Jeg slutter af med at bruge Blush. Igen maler jeg samme områder, som er malet med de øvrige farver, men nu maler jeg hele ansigtet, hals, arme osv.


Så har jeg valgt at farvelægge kurven og fiskestangen, som Tilda bærer, og her har jeg desværre glemt at tage et billede, af hver farve, men jeg har brugt Umber først, Cinnamon som nummer 2, og jeg husker ikke, hvilken det var, jeg brugte som nummer 3, men det var en ret lys brun. Jeg har også brugt Umber til skosålerne.


Det næste jeg farver er Tildas hår. Jeg har valgt, at det skal have en rød-brun farve, så jeg lægger ud med Burgundy, som jeg bruger der, hvor håret skal være mørkest og mest rødt.


Så mixer jeg Chestnut i med den røde - det giver en flot klar brun farve.


Til sidst maler jeg med Burnt Orange over hele håret.


Tildas støvler er blevet lyserøde, og jeg har brugt de samme 3 farver til hendes tshirt og knapperne på bukserne. Igen starter jeg med den mørkeste og maler hele tiden over med en lysere farve, men det er kun den lyseste farve, som kommer på hele det område, som skal farvelægges. Jeg har brugt Cerise, Pink Carnation og Rose Pink. Fiske-dimsen på fiskesnøren har fået en klar rød farve.




 Så mangler jeg kun bukserne, som skal være blå. Jeg bruger Denim Blue, Artic Blue og Duck Egg.




Sådan ser det færdige motiv ud. Man kan ikke se det på dette billede, men jeg slutter altid af med at tegne en streg hele vejen rundt om motivet med Cool Grey 1. Jeg synes, det giver lidt dybde til motivet, og samtidig så kan det være med til at skjule mindre fejl, som man har forsøgt at rette med blenderen.


Jeg undskylder for kvaliteten på mine fotos - det brugte kamera er ikke ret godt, og jeg tror jeg bruger min iPhone næste gang.

Ovre på min blog har jeg vist det kort, som jeg har lavet med Fishing Tilda motivet, så kig forbi og læg en kommentar .... det gør mig så glad.

Hav en dejlig dag :-)

1 kommentar:

  1. Fin DIY - tak for den. Måske jeg nu også tør vove mig ud i dén slags farvelægning ;o)
    Ha' en god aften. Kh. Anette

    SvarSlet