tirsdag den 26. august 2014

Gammelt sølv.

Hej  med jer. 
Så blev det min tur til at blogge. 
Jeg vil vise hvordan jeg laver gammelt sølv.
Jeg har også lavet et kort hvor jeg har brugt det på.

Jeg bruger almindelige karton 190 g.
Og alu folie.

Klipper alu folien ud i stykker som 
passer til kartonen.


Klister folien på kartonen 



Jeg bruger min lineal til at glatte folien ud



Så er det klart til at komme en tur igennem 
bigshotten.  Jeg bruger de mest slidte plader. 
(Som jeg har gennem til formålet )
Jeg kører det igennem,  for at få struktur i alu folien.
så akryl malingen lægger sig ned i strukturen.



Jeg ligger et par stykker karton oven på 
for at få større pres på.



Det er vigtigt at få plastik på bordet, 
for jeg har en tendens til at grise lidt meget. ;0)
Engang vaskeklud, sort  akryl maling, lidt vand og gummi hansker.
Jeg fugter engang vaskekluden lidt. Så bruger man ikke så meget maling. 


Smør  malingen på,  og lad det tørre i ca 
5-8 min, malingen må ikke være våd.
Når man skal tørre /pudse det meste af igen.


Når malingen skal tørres af,  er 
det et temperament spørgsmål hvor meget man vil have den sorte maling kan ses.


Jeg bruger alu folien  på samme måde som 
almindelig papir /karton når jeg  standser ud .
Det kan godt være at det slider mere på dies'en. 
Men jeg har ikke observeret at mine dies er blevet mere  slidte.

På kortet har jeg brugt en af mine memory box  die 
til at standse ud i  "gammelt "sølv "
Jeg synes det giver en fed efekt.
Det kommer ikke til at skinne som almindelig 
sølv karton,  så virker det ikke så sølvbryllups artig.


På kortet har jeg brugt dies fra. 
Memory box, Die-namics og stempel og punch fra Stampin up 

Fortsat god tirsdag  knus  Jette 

7 kommentarer:

  1. Super godt indlæg og rigtig god brugsvejledning med billeder, så kan alle følge
    med
    Rikke

    SvarSlet
  2. Ih hvor ser det godt ud brugt..jeg har prøvet engang men mit resultat var enten fik jeg hele det sorte af eller ingenting..nu fik jeg lige fundet energien til at prøve igen 10 000 tak ;O)

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn tut og et super flot resultat. Den idé må afprøves.

    SvarSlet
  4. Flot ide, og tak for beskrivelsen, dit kort er meget smukt. knus morkaren.

    SvarSlet
  5. 1000 TAK for god vejledning og sikket et lækkert kort!
    Kh. Anette

    SvarSlet
  6. Tusind tak for vejledning. Flot kort.

    SvarSlet