lørdag den 2. august 2014

Babykort - Babyand.

Som lovet har jeg vil jeg i dag igen vise jer lidt punch art. 
Jeg elsker at lave børne- og babykort og jeg elsker at lave punch art. 
Så hele to af mine ynglings ting det er da ren win win J.

På disse kort har jeg valgt at lave en lille badeand, da jeg synes den var så sød.

Her ser I de dele som skal bruges til de små ænder. 
Jeg har anvendt cirkel punches i forskellige størrelser.
En enkelt lille daisy punch (til fjer på hovedet).
Vingen fra Stampin Up’s to step bird punch. 
Men man kan sagtens punche en lille cirkel og klippe den i facon efter en vinge. 
Alternativt kan man bruge en bølget cirkel punch og klippe den halvt over
og bruge den ene halvdel til vinge.

Her ser i de samlede ænder. 
Derudover har jeg valgt at vise jer, hvordan jeg har lavet,
de runde flader som ænderne sidder på.
 Jeg har punchet en stor rund cirkel og 10 små cirkler. 
Derefter har jeg med lim placeret de 10 små cirkler rundt om den store cirkel
(se bagsiden på den lyserøde/gule cirkel). 
Det bliver så sødt når hver anden lille punchede cirkel er en anden farve.

Her ser I de materialer som er brugt til drenge kortet.

Her ser I de materialer som er brugt til pige kortet.

Her ser i de færdige kort.

Ja, jeg blev faktisk helt bidt af at lave små ænder.
Så jeg lavede lige endnu ét, bare med et lidt andet udseende J.

Det færdige kort.

Jeg tænkte, at jeg også lige ville lave en lille tut på, hvordan dette kort er lavet. 
Anden er lavet, som ovenfor lige på nær øjet, 
hvor jeg har valgt at lave det med tre lag. 
Men det er nu også sødt kun med to lag.

Disse materialer har jeg brugt til at lave bølgerne. 
Her har jeg punchet en masse små lyseblå cirkler.
Derudover har jeg skåret nogle strimler af restekarton
hvorpå jeg sætter de små blå cirkler fast med dobbeltklæbendetape.

Her ser du hvordan jeg placere de blå cirkler til bølgerne. 
Jeg placerer derefter bølge-strimlerne forskudt af hinanden,
på den baggrund jeg har valgt. 
I dette til fælde den hvide baggrund. 
Jeg starter med den første bølge-strimmel cirka lidt under midten af baggrunden. 
Derefter sætter jeg strimlerne fast forskudt af hinanden til jeg når bunden. 
For at dække den nederste bølge-strimmel,
skærer jeg en lille strimmel lyseblåt karton passende, så det kan dække.

Ser I de materialer jeg har brugt til dette kort.

Vil jeg lige vise jer et par andre kort, 
hvor jeg også har brugt bølge-strimler på.



Mange tak fordi i kiggede med denne gang. 
Mange af materialerne og punchene jeg har brugt,
finder I i Heidis veludstyrede web shop.

Jeg håber at I på trods af varmen får lavet lidt kreativt J
Rigtig god sommer.

De kærligste hilsener fra Jette Christina Hansen.

4 kommentarer:

  1. Super dejlig børne kort, tak for gode tips og vejledning.
    Rikke

    SvarSlet
  2. Fortsæt med endnu flere punch card, de er SÅ fede

    SvarSlet
  3. De er bare for skønne de søde ændre.
    Også de andre kort er skønne.

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne! Du kan bare dét dér!
    Kh. Anette

    SvarSlet