lørdag den 5. august 2017

Stemple eget baggrunds-papir..


Denne gang vil jeg vise en af mine favorit teknikker... nemlig at stemple sit eget baggrunds-papir. Så kan man lave kortet i lige de farver og figurer som man har farver og stempler til. Jeg har brugt samme stempel sæt til begge kort men med forskellige farver og dies til giver det to meget forskellige kort.



Af materialer har jeg brugt følgende:

Karton i sort rød og creme
Dixi Craft die - Tillykke
MFT Pierced Heart stax (MFT-586)
MFT Cross- stitched Circle stax (MFT-650)
Diamondpress Stamp & Dies - Love today
Diamondpress Stamp & Dies - Enjoy the Ride

Memento ink

Halvperler
Puder og lim


Selve kortet er 10,5x15, det næste lag er 10x14,5 og det øverste lyse stykke er 9,5x14

Jeg starter med at stemple alle de grønne cirkler....



Så de grå...



Og derefter de sorte...



Og så er baggrunden faktisk færdig... og den kan jo laves i mange forskellige farver alt efter hvad kortet skal bruges til. Det kan også stemples med ex stjerner, blomster, hjerter eller små dyr.
For at få en grøn farve der passede til den jeg stemplede med på baggrunden farvede jeg noget af det cremefarvet papir med samme sværte som jeg stemplede med...


Og derefter skar jeg tillykke og en cirkel ud... og lavede også et tillykke i sort og en mindre cirkel i creme farvet...

Til kortet i rødt brugte jeg en hjerte die istedet for cirklerne, og brugte også sommerfuglene fra det sæt der hedder Enjoy the Day


De færdige kort ..


Håber I kunne finde inspiration i mine kort og selv kunne få lyst til at lave jeres eget baggrunds-papir...
God weekend
Jannie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar