lørdag den 29. juli 2017

Kort med stemplet baggrund og Washi Tape

Idag har jeg udfordret mig selv med teknikker jeg sjældent bruger.
Jeg har brugt washi tape på mit kort,
hvilket jeg enormt gerne vil bruge men synes er super svært.
Så alt i alt én stor udfordring 😊



Jeg har brugt kort i str A6
og har derefter stemplet min egen baggrund.
som jeg har monteret på en stor akryl blok


Jeg har brugt sværter i blå nuancer til dette kort.

Valgte jeg en mask (stencil) og sværtede ovenpå teksten.

Jeg har brugt et ink blending tool til at sværte med
Sådan ser kortbasen ud efter der er stemplet med baggrunds stempel
og efter der er brugt en mask med lidt sværte.
Husk at sværten skal være tør fra teksten inden du bruger masken.

Så gik jeg igang med at lege lidt med washi tape.
Der kom mere på inden jeg blev færdig.



Jeg har brugt dette stempel
Og matchende die til at lave pige pynten til kortet.

Har stemplet med blå nuancer igen.


Efter jeg har stemplet kanten på pigen
er den kørt igennem Big Shot'en med den matchende die.
Jeg har kørt en ekstra pige ud i en matchende farve karton
til at give en skygge.

Som pynt har jeg stemplet
med dette skønne Clear Stamp fra
Og efterfølgende er det punchet ud


Efterfølgende har jeg punchet det ud med denne 
Det er nemmest at styre som vist på billedet.

Nederst på kortet har jeg stemplet med
tal stempler så jeg fik 16 på kortet.

Der er pyntet med lidt rhinsten 
Pigerne og mit punchede stempel tryk er fastsat med 3D puder.
Jeg fandt i gemmerne lidt træpynt som der er sluttet af med
Du finder anden træpynt i Heidis Kreative Hule her.

UPS....
Sad og kiggede nærmere på kortet og opdagede
at jeg havde fået vendt washi tapen med noderne på hovedet....
Det er hermed rettet 🙈

Håber kortet kunne give Jer lidt inspiration til også
at springe ud på dybt vand med teknikker I ikke er så sikre på.
Ha en dejlig weekend
Knus Heidi




1 kommentar: