lørdag den 15. juli 2017

CAS Kort



Jeg har denne gang valgt at bevæge mig ud på ukendt terræn :). Jeg er ikke god til kort i stilen CAS (Clean and Simple) men da jeg så en version af dette kort måtte jeg prøve det af.

Her ser i det færdige kort.


Materialer:
Struktur karton i farverne hvid og forskellige nuancer af lyserød
Skumpuder/skumtape
Lim
Sorte halvperler i forskellige størrelser
Sort stempelsværte
Et stempel
Blomsterpunch i forskellige størrelser (her har jeg brugt EK-Succes retro flower som jeg også ved at Heidi har nogle stykker af i hendes shop men man kan bruge lige dem man har i gemmerne)




Min kortbase er lavet af et stykke hvidt strukturkarton skåret i målene 28 cm x 14 cm og foldet på midten så du får et kvadratisk kort i målene 14 cm x 14 cm.
Næste lag er også et stykke hvidt strukturkarton og denne gang i målene 12 cm x 12 cm. Dette lag er sat fast på kortbasen med skumpuder/skumtape.
Det sidste lag er også skåret i hvid strukturkarton i størrelsen 11,5 x 11,5 cm.



Inden tredje og sidste lag sættes på kortbasen med skumpuder/skumtape, har jeg valgt at stemple det.. Dette har jeg gjort med et stempel fra gemmerne og sort stempelsværte.




Nu er vi klar til at pynte.
Jeg har trykket nogle blomster ud i forskellige nuancer af lyserød. Nu skal blomsterne så placeres lidt tilfældigt rundt på kortet. Jeg har valgt at lime nogle af blomsterne fast med skumtape og andre med almindelig lim. Når alle blomsterne er placeret limes der sorte halvperler i midten af hver blomst. Jeg har også valgt at lime et par sorte perler rundt omkring på kortet.




Mange tak fordi I kiggede forbi. Jeg håber at jeg har kunne være med til at inspirere jer til at lave dette simple men søde kort.

Mange kærlige hilsner fra Jette Christina Petersen









1 kommentar:

  1. Meget sødt og enkelt kort. Sjovt at se de "gamle" punch i brug igen ;)

    SvarSlet