lørdag den 15. april 2017

Tutorial HjerteKort og Blomster




HjerteKort .. hjemmelavet små eventyr blomster ..

sneak peek...


Jeg nyder at bruge Joys hjerte-die .. så nu er der lavet en HjerteKortBase med layer til den die ..

Selve kortbasen - skrivefelt indeni kortet og layer udenpå er lavet på en pdf fil, så det er lige til at hente ned .. printe ud på karton og derefter klippe ud .. Du kan hente den i facebookgruppen..

Ovenstående dele er også lavet som en skærefil til Silhouetten ... Den kan hentes i gruppen på facebook ..

Jeg har lavet en gruppe på facebook, hvor alle de downloads jeg laver til HeidisKreativeHule eller til LunasdattersScrap/Silhouette kan hentes .. Og laver de andre DT-medlemmer download, så vil du nok også kunne hente det i gruppen .. Det bliver ihvertfald spændende hvad vi finder ud af ... Så kom ind og nyd det :D

Hjerte die skal som sædvanlig skæres ud på en dertil indrettet maskine .. bigshot eller lign .


Materialer:
Joy Hjerte die
Pdf fil/Sille skærefil
Karton
Stamp
Ink
Lim
Bling-bling/perler
Embossing penne
Forstøver flaske
Støvdrager
Evt små købe blomster
EK Punch til blomster
Bigshot

Når du har skåret/klippet alt ud til kortet ..
Jeg har inket kanterne meget let på de hvide ting .. og så skal der stampes på hjertet udvendigt..
og så skal der limes ..


Skrivefelt limes indeni kortet ..
Tekst hjertet limes på die udstandsningen..
Og det bliver limet på det sidste layer ..
Som så igen bliver limet på kortBasen ...


Kortet er færdigt .. og så skal der laves blomster ..


Jeg har punchet 4 blomster ud - men en god ide er at punche flere ud .. så er der lidt at øve sig på ..
Jeg har valgt hvid karton og så har jeg farvet dem med ink .. sart lilla




Når du har farvet dine blomster, så bruger du forstøveren til at gøre alle våde .. både på for- og bagside .. Lad dem tørre lidt og så skal de formes med embossing penne ..


Vend blomsten med bagsiden op på en måtte der giver lidt efter .. jeg bruger sommetider bagsiden af en musemåtte .. eller en bid af en yogamåtte .. også kaldet liggeunderlag da mine piger var spejder.. :D

Som du kan se på billedet her ovenover, så har jeg brugt en af de tynde embossing penne på bagidens yderste blade .. jeg trykker simpelthen pennen ned rundt i kanten på hver eneste blad ... det kommer til at ligne at der er en lille kant på blomsten ..
Så vender jeg blomsten om med forsiden op og bruger en større pen til at lave små cirkler i midten af blomsten .. og presser derefter pennen ned i midten .. bladene skulle gerne rejse sig ..
Lad dem tørre helt ..



Forsiden af blomsten skal være opad .. brug pennen til at lave cirkler midt på hvert blad og slut af med at lave cirkler i midten af bladet .. så blomsten danner en lille skål .. Det er ok at bladene går ind over hinanden ..
Lad dem tørre helt ..


Lim dem sammen .. blomsten hvor kanten danner en lille kant er nederst og skålen øverst ..
Lim dem sammen så bladene er forskudt .. Form dem let med fingrene og lad limen tørre ..
Jeg har brugt en bling-bling i midten .. men du kan bruge små bitte perler eller en større hel eller halv perle ..

Jeg har sat et par støvdragere på mellem blomsterne på kortet ..

Det færdige kort med blomster ..



Og så kortet i sort/hvid .. sort kortbase ..med hvid skriveindlæg .. sart rose blomster (købe)


Og kortet i lys rosa og hvid .. blomsterne er lavet med en del af en lille rulleblomst ..


Håber at du kunne lide af lave mit hjertekort med de små fine eventyrblomster .. hehe de ligner nemlig ikke blomster fra naturen, så det må være eventyr :D

Kærlig hilsen
Lone

2 kommentarer:

  1. Det er et smukt kort. Må ind og finde skabelonen i facebookgruppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten ..
      Og du kommer bare :D

      Slet