lørdag den 8. april 2017

"Poset Kort" - konfirmation




Min version af et ”poset kort”

I dag har jeg valgt at vise jer min version af et ”poset kort”. Jeg har valgt at lave det til et konfirmationskort. Alle blomster på kortet er hjemmelavede.


Her ser I det færdige kort. Nu vil jeg så i billeder forsøge at vise jer hvordan jeg har lavet kortet.


Jeg har brugt:
- Et stk. ensfarvet strukturkarton i 30,5 cm x 30,5 cm (12 x 12 inch)
- Et ark mønsterkarton i 13,5 cm x 13,5 cm (6 x 6 inch)
- Silkebånd fra gemmerne
- Støvdragere
- Halvperler
- Hjemmelavede blomster
- Blomster standset ud med die fra Cheery Lynn – Rose Leaf Strip (B241)
- 2 udstansninger med die fra Dixi Craft Die – Boy & Girl 2
- Udstansninger med die fra Spellbinders (jeg kan desværre ikke huske hvilket nummer)


Til selve basen skal du bruge et stykke ensfarvet strukturkarton i størrelsen 10 cm x 30 cm.


Basen præges ved 12,5 cm igen ved 15 cm og endnu en gang ved 17,5 cm. Som vist på næste billede. Prægningerne kan enten bare laves med en bonefolder på et skæreunderlag eller på et scoreboard.



Basen skal foldes så den kommer til at se således ud.


Nu skal du så lave ”låget”. Dette gøres ved at lave en præget linje på midten af Spellbinder udstansningerne. Det er nemmest hvis det gøres på begge inden de limes sammen. Som vist på billedet.


Når du har præget og limet udstansningerne sammen skal du komme dobbeltklæbende tape på den ene halvdel som klæbes på selve basen. Sådan som vist på næste billede.



Nu er det tid til at lave huller til silkebåndet.


Så er vi kommet til det sjove med pyntningen af forsiden af posekortet. Alle blomster på billedet er hjemmelavede og det var så heller ikke alle jeg fik plads til. De to udstansninger med pige die ‘en fra Dixi Craft har jeg limet sammen lidt forskudt af hinanden så den sorte danner en skygge bag den blå.


Her ser i det færdig pyntede posekort. Nu kan du så vælge at lave endnu en udstansning til skrivefelt inde i kortet. Det har jeg gjort her.

Tusinde tak fordi I kiggede med i dag.
Jeg håber at jeg har kunne være med til at inspirere jer til at lave et lidt anderledes kort.
God påske til jer alle.

De kærligste hilsner fra Jette Christina Petersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar