torsdag den 19. november 2015

"Gammelt sølv " lavet af alu tape.


Lige et ekstra indlæg. 
Om hvordan man laver "gammelt sølv " 
Min kære mand har leget med min telefon 
og slettet mange af mine billeder. 
Så derfor er billederne væk fra mit 
tidligere indlæg om at lave "gammelt sølv " 
Derfor får i lige et nyt indlæg. 


Alu tape klippes af i passende stykker. 
De klistres på et stykke alm  karton .
Der er  Klister på bagsiden af tapen.


Jeg glatter tapen med en  lineal. 


Jeg bruger de mest slidte plader til min big shot. 
Det giver en flot slidt udseende. 


Jeg ligger et stykke karton imellem 2 stk 
karton med alu tape.  
Den side med alu tapen skal vende imod 
de slidte plader. 


Så skal de bare køres igennem bigshotten. 

To stykker på en gang. 



På med gummi hansker. 
Ganske almindelig sort akryl maling, 
Jeg har lavet en skumgummi tut
til at dubbe malingen på med.
Man kan sagtens bruge et par 
engangs vaskeklude.
Jeg sprøjter lige lidt vand på 
min tut for så er det nemmere at dubbe
malingen på.


 

Så er det bare at påføre malingen, 
lad det tørre et øjeblik. 
Hvor lang tid, kommer an på hvor varmt man 
har det i rummet. 
Alt mellem 5-10 min.
Det må ikke være for vådt men hellere ikke 
for tørt. Når man pusser det overskydende 
sorte maling af. 
Hvis det bliver for tørt,  kan man sprøjte 
lidt vand på .
Jeg bruger en blød klud.


Det er en god idé at lade det tørre 
et godt stykke tid, inden man bruger det. 
Så malingen ikke smitter af  på dine dies.



Håber at du kan følge min anvisning.

Rigtig god aften til jer alle.
Knus Jette 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar