lørdag den 12. juli 2014

Fashion girls

 
Det er sommerferietid for de fleste. Og sommerferietid er ofte også lig med ren afslapning og dermed (for mange) lig med en masse dejlig ferielæsning. Jeg har derfor lavet et par bogmærker til 'de unges' ferielæsning, hvor jeg bl.a. har brugt 'Fashion Girl' stemplerne fra Joy (med hårbånd og blomster samt med stribet shoppingtaske) og de nye mini Distress Inks fra Tim Holtz.
- Jeg synes, de små mini's har en god størrelse, når der er nogle farver, man gerne lige vil ha' prøvet af, men som man er usikker på at få brugt i den sædvanlige størrelse.

Fremgangsmåde:
Baggrunden til de to bogmærker er lavet på samme måde.

Jeg har på et stykke offwhite karton sværtet med hhv. 'Mustard seed', Spiced marmelade' og 'Peacock feathers' på bogmærket til venstre. På bogmærket til højre er det hhv. 'Mustard seed', 'Spiced marmelade' og 'Picked raspberry'.

Farverne er påført og blendet ind i hinanden med 'Ink blending tool'.

Derefter har jeg dyppet fingrerne i en kop med vand og med fingrerne strintet lidt vand på sværten. Efterfølgende har jeg tørret overfladen med varmepistol. Når kartonen er tør, er der dannet nogle fine og helt tilfældige skjolder.

'Fashion girl'-motiverne er stemplet med sort sværte.

Når sværten er helt tør er bogmærkerne blevet plastiklamineret og skåret ud med oval dies (den største fra sættet er anvendt). Da die'en skal igennem både en lamineringslomme OG karton, har jeg med fordel anvendt metalpladen fra Cheery Lynn (udstansningen skulle dog alligevel hjælpes forsigtigt ud af die'en for ikke at rykke lamineringen af).

Endeligt et par huller med hultangen, lidt neonsnor og et par halvtunge porcelænsperler...Voila!
Et par bogmærker er klar til ferielæsningen ;o).






 
Og nu, hvor jeg alligevel er i 'det unge hjørne', har jeg også lavet et andet forslag til, hvordan Fashion girl-stemplerne kan anvendes. Nemlig som motiv i en ramme til de unge pigers værelse. Min datter på 12 år synes ihvertfald, det så meget 'cool' ud...som hun sagde ;o).
 
Idéen kunne evt. anvendes om et alternativ til et telegram eller fødselsdagskort med penge, hvor der på bagsiden kunne klæbes en kuvert med en lille hilsen i. Det vil i hvertfald tage sig helt anderledes ud på et gavebord end de sædvanlige 'flade' kuverter med penge i ;o).
 
 
Hér er det en 3cm tyk ramme til billedestørrelse H18xB13cm, der er anvendt.
Motivet er stemplet på karton i størrelse H13½xB8,30cm.
Efterfølgende monteret på neonfarvet karton i størrelse H14½xB9,30cm.
Endeligt monteret på sort karton i paspartout'en. Det hele er monteret med dobbeltklæbende tape.



 
Det var alt fra mig i denne omgang - Jeg glæder mig, til vi ses igen om ca. 8 uger!
Indtil da vil jeg ønske alle læsere en skøn og dejlig sommer.
 
De kærligste hilsner, Anette

2 kommentarer:

  1. Super søde bogmærker. Man behøver ikke at være
    helt ung for at benytte de flotte bogmærker.
    Kanon god ide med billedet til penge gaven.
    Knus Jette

    SvarSlet
  2. Seje bogmærker og farverne er top lækre.
    De vil da klæde sommerlæsningen :)

    SvarSlet