lørdag den 30. november 2013

Adventsgaveæske - exploding box


Imorgen er det 1. søndag i advent, så i mit indlæg idag, viser jeg et forslag til en adventsgaveæske.
Adventsgaven er lavet som en æske med udgangspunkt i skabelonen til diverse exploding boxes.
Billeder og skabeloner af diverse exploding boxes finder du bl.a. hér.


I stedet for at skære alle de yderste 4 firkanter af, så æsken udslået danner et kors/kryds/plus, har jeg kun skåret den yderste trekant af samt lavet en slids, så den resterende trekantede flap kunne bukkes om og anvendes som lomme.


 
 
Æskens låg er pyntet med borter lavet med denne border punch.
 
 
Labelen på toppen af æsken samt skrivefeltet indeni og de små tags i hver lomme er lavet med denne skabelon.
 
 
'Glædelig jul' stemplet finder du hér. Sværten er 'Weathered wood'.

 
Det er meningen, at der bag på hver lille tag skal være en lille gave til modtageren. Det kan være en biograftur, en wellness dag, en dejlig aftensmad med kørsel til og fra hjemmet, hjælp med vinduespudsningen/rengøringen/indkøb, eller mange andre søde, sjove og betænksomme gaver, som man ved, vil glæde modtageren.

 
 De søde rensdyr er fra dette kombinerede stempel/skabelon sæt. Halvperlerne er fra denne fantastiske sortimentsæske. Sværten er 'Walnut stain'. Alle kanter på labels, tags og skrivefelt er pyntet med glitterlim. Den anvendte er en gammel sag, men der fås et hav af forskellige og lækre farver lige hér. NB! farven trækker meget lyserød op på billedet. I virkeligheden er den mere iriserende hvid. Kristtjørnen kan erstattes med en lignende model,- eksempelvis denne fine én hér. Båndet er fra gemmerne.
 

 
Den viste æske/exploding box kan naturligvis bruges i mange andre sammenhænge end lige til advent. Jeg synes bare lige, den var så fin med de 4 sider, så der var plads til 4 tags med søde adventsgaver skrevet bag på.
 
Jeg håber, du har kunnet bruge idéen, og ønsker dig og dine en god 1. advent imorgen og en rigtig dejlig og julehyggelig december.
 
Jeg glæder mig, til vi ses igen om nogle uger.
Mange kærlige hilsner, Anette

2 kommentarer:

  1. Hvor er den da bare super sød Anette. :0)

    SvarSlet
  2. Skøn ide med de små lommer. Tak for god beskrivelse :)

    SvarSlet