lørdag den 22. oktober 2016

Børne Julekort med slade funktion


Jeg har her valgt at anvende rester af karton.
Kortbasen er 10,5 x 15 og resten med snow flake er fra Disney og måler 10 x 14,5


Her har jeg brugt en punch fra SU, hvor jeg har forlængen slisken lidt. Man kan også blot skære med en hobbykniv. Slisken er 7 x 0,9 cm.


Jeg har nu punchet 2 cirkler som er ca. 2,5 cm i diameter. Jeg har bruge dobbelt klapende tape, hvor jeg blot har klippet et lille stykke og sat på den ene runde cirkel. Brug lidt puder til at smøre i kanterne på tapen med, det gør, at den ikke hænger ved når du kører frem og tilbage.


Her ser I hvordan stykket er sat fast, monter nu den anden cirkel ovenpå men husk at ligge den cirkel med tapen under kortet med slisken.


Jeg har valgt at anvende dies fra Dixi Craft og Nellie's.


Her ses de udstandsede figurer som jeg har valgt i lidt utraditionelle farver idet jeg blot har brugt rester af karton og synes disse passe til den disney rest jeg havde med snow flakes på.


Jeg har valgt at stemple med nogle små stempler jeg havde der passede ind i slisken, men man kan også sætte et stykke farvet karton på kortet. Monter nu med 3D foam tape på kortet med slisken.



Kortet er nu færdigmonteret og her ser i hvordan det lille snow flake som er sat på de to cirkler giver en lille sjov detalje med at kunne bevæge den frem og tilbage. Jeg har til sidst lige pyntet de to kugler og snow flake med Stickles silver.

God fornøjelse 

1 kommentar:

  1. Hvor er det fint! Det vil jeg også prøve at lave! ❤️

    SvarSlet