lørdag den 3. september 2016

10 x 10 kort

Så er jeg på banen igen - denne gang med et 10 x 10 cm kort. Netop dette format er jeg ret vild med.
Jeg bruger disse kort som base. 10 x 10 formatet giver også rig mulighed for at få brugt nogle rester :-)


Her ses mit udgangspunkt. 
Jeg starter med at lave en matte (den grønne) i 9,5 x 9,5. 
Derefter tager jeg endnu et kort i 10 x 10 og laver den hvide baggrund. 
For at få en lidt bredere ramme i grøn har jeg valgt at lave baggrunden 8,5 x 8,5 cm.


Jeg er bare helt vild med den nye ugle fra Nelli Snellen.
Den er bare så fræk og er oplagt til brug af div. rester .


Jeg kører som regel det hele igennem big shot'en på en gang.


Og så skal han bare samles :-)


Jeg er for nylig begyndt at eksperimentere med selv at lave stemplede baggrunde.
Jeg har til dette kort brugt dette stempelsæt.
Det er helt utrolig, hvad man kan kreere med stempler. 
Da jeg havde forskellige farver i distress på lager, brugt jeg dem.


I starten var det rigtig svært for mig at lave stemplede baggrunde - jeg var alt for struktureret.
Egentlig skal man ikke tænke så meget over hvordan og hvor man stempler, man skal bare gå i krig. 
En ting jeg også har lært, er at man godt kan stemple 2 eller 3 gange uden at putte ny farve på. 
Min baggrund kom til at se sådan her ud.


Så skal kortet bare samles og der skal sættes lidt bling på.


Jeg synes altså han er noget af det frækkeste :-) Rigtig god fornøjelse......

Mange Hilsner Ann





2 kommentarer: