lørdag den 4. juli 2015

Et lille kort mere

Jeg vil i dag vise jer endnu et kort jeg har lavet med min nye lækre die fra Joy Craft.

 
Her ser i det færdige kort. Udgangspunktet var dette fantastiske design ark jeg fandt i gemmerne. Jeg elsker pastelfarver så det var lige i øjet.

 
 
 
Her ser I de dies og den embossing folder jeg har brugt til kortet:

-          Die Namics Swirl (jeg må indrømme at jeg rent faktisk ikke ved hvad den hedder)


-          Cheery Lynn Horizon Banner

-          Die sæt fra Joy Craft


Derud over har jeg brugt et blad punch sæt fra Nellie Snellen, som du også finder i Heidis shop. Dette blad punch sæt hører til et af mine favoritter og jeg finder det frem igen og igen.

 
Her har jeg fundet lidt pynt frem:

-          Hjemmelavede og købte blomster

-          Silkebånd

-          Blomstertråd som jeg har snoet

-          Er par små julekugler til juledekorationer på ståltråd

-          Lidt halvperler

-          En tillykke sticker

-          En støvdrager i guld som jeg har halet lidt ud og delt i to

 
Til basen på kortet har jeg valgt at bruge råhvid karton (15 x 30 cm) som jeg har foldet på midten, der ovenpå bruger jeg et stykke lyseblå karton (14,5 x 14,5 cm) i tonerne fra design arket (14 x 14 cm).

 
Jeg har standset det store hjerte fra die sættet ud i råhvidt karton to gange, det lille hjerte i lyseblåt karton også to gange, efter at de små hjerter er standset ud har jeg givet dem en tur i embossingfolderen. Derudover har jeg standset Cheery Lynn banneret ud i lyselilla karton og Die Namichs Flags ud i råhvidt karton.  

 
Af værktøj har jeg brugt dobbeltklæbende tape, en saks, flydende lim, skumpuder og min uundværlige pink pincet J.

 
Jeg har brugt dobbeltklæbende tape på bagsiden af det lyseblå karton og klæbet det på kortbasen. Derefter har jeg igen kommet dobbeltklæbende tape på bagsiden af design arket og klæbet det oven på det lyseblå karton.

 
Det store hjerte fra die-sættet har jeg klæbet på kortbasen med flydende lim. Jeg har også brugt flydende lim til det lille hjerte.

 
Nu kommer det sjove og det er at pynte kortet J.

Et voila så har I et fint kort synes jeg J.

Mange tak fordi I også kiggede med i dag. I næste uge er det Camilla der blogger.
 
De kærligste hilsner fra Jette Christina Petersen

3 kommentarer:

  1. Super flot kort med blomster og hjerter. Lækker die fra joy du har brugt.
    Tak for god vejledning
    Sommerhilsner Rita

    SvarSlet
  2. Super flot kort kæreste Jette.
    Knus, Anette

    SvarSlet