tirsdag den 17. marts 2015

Min fars 60 års fødselsdag.

Min far fyldte 60 år i januar og jeg lavede indbydelse med denne fisk som jeg fandt i Silhouette storen og modificerede så det blev en print&cut fil.

Min mor og jeg blev enige om at pynt til festen skulle have fisken som gennemgåede tema.
Det blev til bordkort, lys, menukort. Lavede også nogle 60'taller i 3D.
Vi fik italiensk pølsebord med lækkert tilbehør - i hver af tingene havde jeg sat en tandstik med hvad det var.


Her bordkortet - hvor jeg har brugt fisken fra indbydelserne - så det er først printet ud og derefter skåret ud.


Der skulle også lidt lys på bordene. Og her kan man få et sit eget motiv på lys. 

Først finder man sit motiv og printer det ud på noget hvidt silkepapir - jeg satte papiret fast med tae hele vejen rundt på et A4 papir. 

 Derudover skal man selvfølgelig bruge et lys, noget bagepapir og en varmepistol.
 Først placerer man sit udprintede motiv
 Putter bagepapir ovenpå og holder stramt til.
 Og så begynder man ellers at varme med sin varmepistol.
 Kan I se hvordan man kan se at lyset smelter en smugle og dermed "forsvinder" silkepapiret ind i lyset. Man skal ikke varme for meget.
        
 Færdigt resultat.
 Jeg fandt ud af (da det var lang tid siden jeg havde lavet dette sidst) at det e nemmere hvis silkepapiret er så lille som muligt rundt om motivet og at man bruger et nyt stykke bagepapir for hvert lys man vil lave.



Han skulle selvfølgelig også have en gave og det blev denne æske med billetter til Ørkenen sønner.


Her er maden med pinden med hvad et var (rigtig lækkert mad forresten)


Og lidt snapshots fra bordene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar