tirsdag den 24. februar 2015

Flaskekort til Mænd

Jeg fik bestilling på flaskekort til mænd, og syntes nogle gang det kan være svært at lave herrekort.
Denne gang har jeg tænkt, jeg ville lave det med aluminiumstape.



 Jeg skar nogle tags ud på Big shot og har pyntet dem med forskellige udskæringer, nøgler, dåseklips. Ja næsten alt kan bruges.


 
Derefter klipper jeg aluminiumstape i forskellige størrelser og gerne også i trekanter.
 

 
Jeg kommer aluminiumstapen på og glatter det ud så man kan se tingene under. 
 


 
Derefter kommer jeg acrylmaling på med en pensel og lader det sidde et minutstid.
Her er der brugt sort. men det er også flot at lægge en mørkbrun på og evt. lidt kobberfarvet nogle steder.

 
 
Og så tørrer jeg alt det overskydende af, der skal sidde lidt i fordybningerne. Og dette er alt efter din smag, hvor mørkt du vil have dem.

Da akrylen var tørt,  limede jeg en hvid tag bagpå, og kom snore i. Her har jeg sat en ekstra løs tag  med, da jeg synes det er nemmere at skrive på den og lettere at læse kortet.



 
Tak fordi du kiggede med.

Ønsker dig en skøn tirsdag

Hilsen Mie

 








 


7 kommentarer:

  1. Det er godt nok super flotte tags. Virkelig smarte.

    Hvad bruger du til at 'glatte' med så der ikke går hul i foliet?

    SvarSlet
  2. Jeg har brugt en ciselerkugle og enden af den. Bare du bruger noget der er glat og lidt rundt

    SvarSlet
  3. Tak for jeres kommentarer, jeg elsker at bruge mine dies på denne måde.

    SvarSlet
  4. Fede tags og rigtig fin illustration af teknikken.
    Kh. Anette

    SvarSlet