tirsdag den 2. december 2014

Julekort med dies fra Memory Box


Så nåede vi til december måned.
Herligt, men også ret vildt at 2014 snart er gået.....
Jeg blogger for næst sidste gang i år med lidt julerier.



Elsker alle de nye dies der er kommet hjem i shoppen
fra Memory Box og Poppystamps.
Så jeg har brugt disse dies,
til de julekort jeg vil vise Jer idag.

Jeg har brugt et hvidt kort som base.
Ovenpå er der limet et hvidt Poppystamps - Diamond Background.
Derefter har jeg haft gang i lim dutten og en masse små røde rhinsten.
Jeg har på hvidt karton stemplet "Glade jul dejlige jul".
Jeg har brugt Distress Ink - Barn Door.

Ved der er mange der er i tvivl om hvordan man bruger sin Big Shot,
når man både skal skære & embosse.
Det vil jeg forsøge at vise her.
Jeg har først stemplet og derefter lægger jeg min die,
som jeg vil have det skåret ud.

Når jeg har kørt det igennem Big Shot'en, holder jeg ved det,
så det udskårne BLIVER nede i die'en.
Jeg vender die'en om så skæresiden vender OPAD.

Jeg har her valgt at bruge Sizzix Crease Pad.
Hvis du bruger crease pad som jeg, skal bogen være helt lukket.
Du har den ene skæreplade forneden.
Og jeg slutter altså af med min crease pad,
I STEDET FOR den anden skæreplade.
Man kan også bruge andre skæremåtter, men idag bruger jeg crease pad.

Her kan du tydeligt se den embossede kant der kommer,
når die'en har været kørt igennem med crease pad'en.

Mit første færdige kort.
Jeg har på dette kort brugt Snowy Scrollwork.

Der er på dette kort brugt Memory Box - Hanging Ornaments.





Enkle men elegante julekort.
Jeg er igang med flere i andre farvekombinationer.

Tak fordi du kiggede med :o) Ses vi på lørdag???
Det håber jeg.

Knus Heidi

4 kommentarer:

  1. Skønt kort Heidi, jeg har lige lagt en ordre i din butik, det er vist første gang jeg handler hos dig. knus morkaren.

    SvarSlet
  2. Tak skal I have :o) Det er dejligt at lege med nyt legetøj.

    Mor Karen, du har vist handlet hos mig før, men altid dejligt med nye kunder ellers ;o)

    Knus Heidi

    SvarSlet
  3. Skønne kort og TAK for god vejledning mht. embossingen og brug af die + crease pad.
    Skøn søndag.
    Knus, Anette

    SvarSlet