lørdag den 25. november 2017

Julekort

Så blev det min tur til at blogge... og ih hvor har jeg glædet mig til at vise jer dette kort... et julekort, med de skønne små spille nisser fra byLene Design som Heidi har fået i shoppen....


Af materialer har jeg brugt:
Karton (rød, grøn, gul, sort, kraft, creme, brun, hud)
DixiCraft MD0131 Julehygge
MFT-348 Pierced Oval STAX
BLD1020 ByLene
Embossingfolder fra Nellie Snellen
Distress Ink Vintage Photo
Lim og skumpuder


Kortbasen er et halvt stykke A4 ark grønt karton 15x10,5. Det røde embossede stykke er 14,5x10. Til de to ovaler har jeg brugt den 2. største i grønt karton og den 3. største til det cremefarvede. Julehygge er skåret ud i rødt karton og skyggen i grønt som det ses på billedet her:


Derefter skulle der laves nisser... til ham med guitaren har jeg brugt følgende dele af dien:


Og efter de alle var skåret ud har jeg embosset og sværtet følgende del med Distress Ink i farven Vintage Photo:


Og så endte jeg op med følgende:


Som blev limet sammen med flydende lim og blev til denne skønne lille fyr....


Og da jeg først havde lavet ham måtte jeg igang igen... for der er jo også en tromme med i det lille band og også en der spiller på harmonika... så fik lavet endnu et kort....


Der er mange muligheder i dette sæt syntes jeg... så håber i blev inspireret og fik lyst til at prøve de skønne små spille nisser...


Mange krea hilsener
Jannie




Ingen kommentarer:

Send en kommentar