lørdag den 30. september 2017

Babykort

Idag har jeg valgt at blogge med babykort.
De er enkle og hurtige at lave.
Jeg ELSKER at kunne bruge embossing foldere,
så det er der også brugt på disse kort.

Her det færdige kort,
så du ved hvad der arbejdes hen imod.

Der er som base brugt et hvidt A6 kort fra et kort sæt
hvor der er tilhørende kuverter med til.

Som baggrund har jeg brugt karton i en midnatsblå
Det måler 10,7 x 10,1cm

Disse kort er nemme at lave,
da jeg har valgt at bruge dette scrapbooking papir fra Karen Marie
der i sig selv er super dekorativt.
Jeg har skåret begge stykker i 9,7 x 7,5cm
og bare vendt det ene stykke om.
Det er lyseblåt på bagsiden.

Dette stykke har jeg valgt at embosse.

Elsker at bruge embossing foldere
da man så enkelt kan få fede effekter.

Dernæst er de 2 stykker fastgjort på mit karton

Jeg har skåret et lille bælte i hvidt karton
til at dække hen over samlingen.
Det måler 1,5 x 10,1 cm

Ovenpå det hvide bælte karton
har jeg delvis fastgjort dette søde bånd med babyfødder.
du må IKKE sætte tape på hele vejen foran.
Båndet skal dele som vist på billedet.

Det er fastgjort bagpå med dbl. klæbende tape og så lidt foran.
men IKKE hele vejen hen foran da du skal kunne binde en knude.

Dernæst binder du en knude af de 2 ender bånd.
Du finder det søde bånd med babyfødder HER

Til at pynte lidt på kortet, 
har jeg brugt dette søde stempel fra Marianne Design.
CS0924-Hands & Feet

Jeg valgte kun at bruge de mindste babyfødder.
Jeg har stemplet med blå nuancer på dette kort.

Til at skære fødderne ud har jeg brugt en die fra

Jeg har brugt den anden mindste die til dette kort.

Mit kort er nu klar til at blive samlet helt.
Det er brugt dbl. klæbende tape til at fastgøre selve kortbasen på
det hvide A6 kort.

Til sidst har jeg brugt 3D puder til,
at sætte de søde babyfødder på kortet.
efter de er kørt igennem min Big Shot med
Die-Namics dien.

Valgte at lave kortet i lidt forskellige farver.
Tak fordi du kiggede med.

Håber du har fået en ide til at komme lidt igang.
Jeg har selv med dette kort fundet en god base til et kort,
der kan ændres på utallige måder.

Ønsker dig og dine en dejlig weekend.
Knus Heidi.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar