lørdag den 12. marts 2016

Konfirmations kort.


Konfirmations kort. 

Ja det er jo tiden hvor de fleste af os 
laver konfirmations kort. 



Det jeg vil vise denne gang, er ikke så meget kortet, men teknik.

Jeg vil vise hvordan man hurtigt og nemt 
kan montere puslespil på kortet.

Dixi craft har lavet en flot puslespil die.
Men det kan blive lidt besværligt at skulle lime hver enkelt brik fast. 
Derfor vil jeg vise hvordan man kan bruge 
dobbelt klæbende tape eller nøjes med at embosse.  
Jeg har brugt Dixi toppers
Article No.  ET0261  
Til at lave puslespillet af..


Den  første måde jeg vil vise, er med dobbelt klæbende tape. 
 Jeg sætter tapen på bagsiden af den toppers jeg har valgt.
Lægger min die på.



Jeg kører den igennem min big shot'en
Jeg har fjernet solo shim , den helt tynde plade i bogen . 
Det gør at den ikke skærer helt igennem. 
Og det gør at det er nemt, at fjerne bagsiden af tapen. 






Den anden måde at lave puslespillet på,
er at man kan nøjes med at embosse puslespillet. 


Det vil sige at man ikke skærer,
men kun kører det igennem med 
gummi stykket og den sorte plade.



For at få den ren i kanterne og for at kunne
bruge brikkerne, er man nød til at skære den i kanterne. 
Det gør man nemt, ved at kun lægge den gennemsigtige skære plade over,
der hvor man vil have det skåret.




Det er nogle af de materialer og dies jeg har brugt. 


Papiret /karton er helt stille og roligt 
afstemt med farverne på de toppers jeg har valgt. 
Så det er puslespillet man får øje på. 

Kort basen måler 10.5 x 29.7 cm
Den røde titte kant måler 10.0 x 14.3 cm
Baggrunds papiret måler 9.5 x 13.8 cm


Kanterne er krattet og sværtet
Baggrunds papiret. 



Derefter har jeg lavet pyntet
Af de her dies. 

Jeg har brugt dies fra : 

1.  Dixi craft. 

2. Nellie Snellen. 

3. Die-namics. 


Den til venstre er den med tape og 
den til højre er den jeg har embosset. 


Jeg håber at i har fået lidt ud af mit indlæg. 

Tak for at du kiggede med. 

Jette Jensen. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar