tirsdag den 5. maj 2015

Endnu en variation af mine hjemmelavede blomster


Som de fleste af jer nok allerede har fundet ud af elsker jeg at lave mine egne blomster. Det er lidt af en terapiform for mig J. Oftest bruger jeg nogle af mine punches, i dette tilfælde tre størrelser Daisy Punch. Men som jeg før har skrevet kan man også sagtens bruge de dies man måtte have på lager, f.eks. fra Cheery Lynn eller Crealies dies.
I dag vil jeg prøve at vise jer en ny version, jeg har fundet frem til.
 
Her kan I se de materialer jeg har brugt til mine blomster:
·         Daisy Punch i tre størrelser
·         Struktur karton
·         Pincet
·         Lim
·         Bonefolder
·         Prægepen
·         Skumunderlag (her har jeg brugt en musmåtte købt i Ikea til 5 kr.)
·         Rundtang
·         Halvperler



 
Stands 3 styk blomster ud med hver størrelse punch. Kronbladene på hver af de store blomster klemmes med fingrene sammen på midten omkring en bonefolder. Hvilket jeg har forsøgt at vise jer på billede fire.


 
Til at forme bladene på den næste størrelse blomster har jeg brugt en rundtang. Jeg ved at Heidi i hendes shop har et sæt med smykkeværktøj, dette lækre sæt indeholder en rundtang. Jeg tager med rundtangen fat i spidsen af hver enkelt kronblad og ruller det forsigtigt rundt om rundtangen ind mod midten. Dette har jeg forsøgt at vise jer tæt på, på billede 7.



 
Kronbladene på de tre mindste blomster får en tilsvarende tur med rundtangen.

På dette billede har jeg forsøgt at vise jer hvordan de 9 udstansede, formede blomster ser ud inden jeg begynder at formeblomsterne i midten og lime dem sammen.

På dette billede har jeg lagt alle blomsterne op på mit skumunderlag og præget dem i midten med min prægepind. Når blomsterne trykkes lidt i midten af hver enkelt blomst løfter kronbladene sig lidt op og der kommer mere liv i blomsterne. De store er knapt præget så meget som de midterste og de mindste er præget rigtig meget.




Nu starter jeg med at samleblomsten med lim. Hvert enkelt blad sættes forskudt sådan at der ikke er så meget af mellemrummet at se. Dette gør at man gerne skulle ende op med at få en forholdsvis tæt blomst. Hertil bruger jeg gerne en pincet (den fine nye pink pincet som Heidi har fået hjem til shoppen), da jeg synes det er lettest.
 
Når den sidste lille blomst er limet oveni de andre limer jeg en lille halvperle i midten aller inderst. Jeg synes det giver lige det sidste men det kan også sagtens undlades.
 
Sådan her ser blomsten ud når den er helt færdig.

Her kan I se blomsterne i lidt forskellige farver. Det bedste resultat synes jeg man får ved at bruge struktur karton da det er lidt mere stift i det og blomsterne holder bedre.
 
Vil jeg lige vise jer et kort jeg har lavet hvor jeg har den blomst jeg lavede i tut’en.
Alle ovenstående materialer kan findes i Heidis veludstyrede shop.

Jeg håber at min tut er til at forstå ellers er I velkommen til at kontakte mig her på bloggen eller via Facebook og jeg vil prøve at besvare jeres spørgsmål på bedste vis.

Mange tak for at I kiggede med. Kig med på lørdag hvor jeg igen blogger.

Ha’ en dejlig dag.
De kærligste hilsner
Jette Christina Hansen

3 kommentarer: