lørdag den 21. december 2013

Hæklenissen

Så har hæklenissen været igang.




Jeg får i øjeblikket ikke lavet særlig mange kort, jeg er simpelthen løbet tør for ideer.
Tror bare at jeg trænger til en pause. 
Men da jeg ikke kan undvære at være i gang med et eller andet kreativt,
 er jeg begyndt at hækle.

Jeg har kunnet hækle i mange år, jeg lærte det i sin tid af at sidde og kigge 
på min mormor, som hæklede store slumretæpper dagen lang J
Men jeg er altså ingen mester!

Jeg bruger ret ofte hæklede hjerter (2 minutters hjerter) 
og hæklede blomster på mine kort.

For mig er der intet mere afstressende end at hækle og 
det kan jeg også gøre foran fjernsynet om aftenen.

Jeg elsker at overraske venner og familie med mine små projekter
 og i år har jeg slået mig på den hæklede julepynt.

Jeg har hæklet disse juletræer. Garnet har jeg arvet 
og noget er også købt Søstrene Grene.





Til disse juletræer skal du bruge garn i forskellige grønne nuancer, 
en hæklenål (ca. størrelse 2,5), lidt guldtråd eller sølvtråd, 
lidt perler og en stoppenål.



Opskriften fandt jeg på nettet ved at google hæklet julepynt
og du finder opskriften <her>

Jeg hækler andet end juletræer.
Jeg har også lavet disse søde hæklede lygter



Ønsker Jer alle en rigtig glædelig jul, der er ikke mange dage tilbage, er I alle klar?

Mange ”hækle”-hilsner fra

Jette

1 kommentar: