lørdag den 11. marts 2017

Årets Student

Tiden for at de skønne studenter springer ud
nærmer sig med hastige skridt.
Så jeg har denne gang lavet studenter kort
med nogle af de nye lækre varer der er kommet hjem


Har længe haft kig på 3D embossing folderen fra Sizzix
Og når man som jeg har en MEGET stor svaghed for embossing foldere,
ja så gik den ikke længere.

Jeg startede med at tage et hvidt kort i str. A6
og foldede det på midten.

Dernæst har jeg skåret et stykke farvet karton 
Et blåt og et stykke rødt i 14,5 x 10cm
Et til hver af mine kort
Til hvert kort skal du bruge 1 stykke hvidt karton
i str 9,6 x 14cm.

Det er dette stykke hvide karton der skal i embossing folderen
Har brugt Woven - 661261 fra sizzix til begge mine kort

Et fif for at få en kraftigere 3D prægning frem,
er at sprøjte en lille smule vand på dit karton før du kører den igennem

HUSK at der kun skal bruges 1 skæreplade,
sammen med denne embossing folder, 
når du kører den igennem din Big Shot maskine,
da den er tykkere end en normal folder.

Da jeg lige har fået denne skønne studenter die fra
DIXI Craft ind af døren måtte den jo i brug,

Har bare limet de forskellige dele sammen
med en lille smule lim i kanten

Et lille fif til at udnytte dit karton mest muligt.
Jeg skærer altid det jeg kan ud af det karton der alligevel
skal ligge under noget andet på mit kort som vist på billedet.

Har på begge mine kort brugt dette lækre silkebånd

Det har jeg fastgjort på mit hvide stykke embossede karton
jeg har fastgjort det til det røde stykke karton.




For at fremhæve studenterhuen har jeg skåret en oval

Jeg har også kørt denne oval igennem embossing folderen.

Har brugt 3D skumtape til at fastgøre
både studenterhuen og ovalen på kortet.


Har pyntet med 3 rhinsten på hvert kort.
Her har jeg brugt lim og min uundværlige pincet.

Mit færdige kort.

Lavede kortet til en blå student også.





Tak fordi du kiggede med 😊
Håber du har fundet inspiration,
til at komme i gang med dine egne studenter kort.

Ønsker dig en dejlig weekend
Mange hilsner Heidi.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar