lørdag den 11. februar 2017

Forslag til konfirmations invitationer eller telegrammer (Pige)




Som Jonna også skrev i sidste uge så er det ved at være tid til konfirmationsforberedelserne og jeg har allerede nu gang i indbydelser mv. til tre pigekonfirmationer. Derfor har jeg prøvet at lave et eksempel hvordan en indbydelse eller et telegram kan se ud.



Jeg har brugt følgende ting fra Heidis shop:
- Stencil fra Dutch Doobadoo (her kan bruge lige den stencil man kan lide og jeg ved at Heidi har flere i shoppen)
- Die fra Dixi Craft – Boy & Girl 2
- Die fra Dixi Craft – Indbydelse
- Die fra Dixi Craft – Konfirmation





Jeg har brugt et stykke almindelig råhvidt karton og sværtet med Distress Ink gennem min stencil. Her kan man vælge lige de farver man kan lide og hvilket mærke sværte man sværter med er også efter eget ønske om det er Distress, Memento eller noget helt tredje.




Jeg har fundet lidt hjemmelavede blomster og pynt frem fra gemmerne. Jeg elsker at lave lag på lag kort så derfor har jeg fundet lidt struktur karton som matcher i farverne.




Jeg har skåret die’en med pigen ud i sort og lilla karton. Jeg har klistret den lille ovenpå den sorte for at give det lidt skyggeeffekt.




Nu er det tid til at pynte kortet. Jeg har valgt at tage nogle hjemmelavede blomster fra lageret, lidt halvperler og lidt lækkert silkebånd.

Jeg har skåret konfirmations die’en ud i to farver karton (her råhvid og lille) og klistret dem sammen med lim.




Her ser i de endelige eksempler. Både et som man kan bruge som indbydelse og et man kan bruge som telegram.

Jeg håber at jeg har kunne være med til at give jer lidt inspiration. God arbejdslyst. Mange tak fordi I kiggede forbi. Gå eventuelt over i Heidis veludstyrede shop og se om der skulle være noget som du ikke ”kan leve uden”.

Mange kærlige hilsner fra Jette Christina Petersen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar